Home / Wydarzenia / Obóz Grunwaldzki 2009

Obóz Grunwaldzki 2009

Relacja z obozu szkoleniowego – Grunwald 2009
W dniach 17-19 sierpnia 2009 r. odbył się w Dobczycach obóz szkoleniowy Młodzieży Wszechpolskiej oraz coroczny Marsz Grunwaldzki ulicami Krakowa.
Obóz zorganizowany został w miejscowości Dobczyce niedaleko Krakowa. Pierwszego dnia spędzaliśmy czas przy ognisku, mieliśmy także okazję postrzelać z wiatrówek oraz uczestniczyliśmy w imprezie zorganizowanej z okazji odbywających się w tym czasie “Dni Dobczyc”
Gośćmi na obozie w Dobczycach byli koledzy z ONR Podhale oraz z ogólnopolskiego Obozu Narodowo-Radykalnego. Dało to okazję do wspólnych dyskusji nad dzisiejszą kondycją Ruchu Narodowego oraz nad jego celami we współczesnej Polsce. Jest to kolejny pozytywny znak świadczący o tym, że organizacje nacjonalistyczne w Polsce potrafią ze sobą współpracować, co w przyszłości może przynieść pozytywne efekty w postaci realizacji celów, do których wspólnie dążymy.
Następnego dnia, w sobotę, zwiedzaliśmy kościół p.w. św. J. Chrzciciela oraz odbyliśmy wycieczkę szlakiem turystycznym, podczas którego zwiedziliśmy okolicę oraz zamek dobczycki. Na trasie marszu zostały wygłoszone niezwykle interesujące referaty. Po powrocie ze szlaku rozegrany został turniej piłkarski o Puchar “Wszechpolaka”, podczas którego bezkonkurencyjna okazała się drużyna z Podkarpacia.
Pozostały czas tego dnia upłynął na zajęciach wypoczynkowo-rekreacyjnych. Przy akompaniamencie gitary część Wszechpolaków ujawniła duże zdolności wokalne. Zabawa trwała do późnych godzin nocnych.
W niedzielę udaliśmy się na Mszę św. do kościoła w Dobczycach. Następnie odbyła się Konferencja Grunwaldzka podczas której wystąpili z prelekcją były oraz obecny prezes Młodzieży Wszechpolskiej. Po konferencji udaliśmy się do Krakowa, gdzie odbył się Marsz Grunwaldzki. Kilkudziesięcioosobowa manifestacja przeszła ulicami Krakowa spod Krzyża Katyńskiego pod Pomnik Grunwaldzki. Pod pomnikiem odśpiewaliśmy Rotę oraz Hymn Młodych, po czym oficjalnie zakończyliśmy obchody zwycięstwa bitwy pod Grunwaldem. W przyszłym roku spotkamy się ponownie w Krakowie, już w 600. rocznicę wiktorii grunwaldzkiej!

Check Also

Jasna Góra: Udana obrona katolickich wartości!

Zatrzymaliśmy “marsz równości” w Częstochowie! Działacze z naszego środowiska postanowili pokazać, że nie zgadzają …